S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

El Mercat Central acull la jornada “El futur dels mercats està per vindre”, amb el suport de la Direcció General de Comerç

• Mercat Central

27/06/2024

  • La trobada, organitzada per Confemercats i ATECOM, ha reunit 60 persones tècniques de comerç de les províncies d'Alacant, Castelló i València
  • El regidor de Comerç, Santiago Ballester i la directora general de Comerç, Maribel Sáez, destaquen el compromís amb els mercats, pel seu impacte en l'ocupació i en la dinamització de l'economia

El Mercat Central de València ha acollit este matí la jornada “El futur dels mercats està per vindre”, dirigida al personal tècnic de comerç de tota la Comunitat Valenciana. Esta trobada, impulsat per la Direcció General de Comerç, ha sigut organitzada conjuntament per la Federació de Mercats de la Comunitat Valenciana (Confemercats) i ATECOM, l'associació que agrupa a les i els tècnics de comerç.

Amb la celebració d'esta jornada, es reprén la formació en matèria de mercats del personal tècnic, impulsada per la xarxa AFIC (Xarxa d'Agències per al Foment de la Innovació Comercial), de la Generalitat Valenciana. Esta també està oberta a associacions, institucions i administracions, com a ferramenta fonamental per al desenvolupament i promoció del comerç local.

La trobada de hui, a la qual han assistit 60 tècnics i tècniques de comerç de municipis de les províncies d'Alacant, Castelló i València, ha comptat amb la presència de Santiago Ballester, regidor de Comerç i Mercats, i de Maribel Sáez, directora general de Comerç de la Generalitat Valenciana.

Ballester ha destacat l'aposta de l'Ajuntament pels mercats. “Estem fent una gran faena de manteniment, actualització, i remodelació dels mercats de la ciutat, així com d'adaptació de la normativa que els regula, que en un futur facilitarà l'activitat en els nostres mercats municipals, i d'impuls de les campanyes de comunicació i publicitat per a donar-los visibilitat. Són accions que hem desenvolupat treballant amb Confemercats, ja que, sense l'associacionisme dels venedors dels mercats, el nostre treball no seria possible”, ha subratllat.

D'altra banda, Maribel Sáez ha afirmat que “els mercats fan ciutat, perquè són vertebradors de barris, socialitzadors urbans i complement perfecte de l'activitat comercial a peu de carrer”. Així mateix, ha assenyalat que “tenen un impacte econòmic local, no sols per l'ocupació directa que generen, sinó també per l'efecte indirecte, gràcies a la seua capacitat d'atracció d'activitats complementàries”.

En este sentit, Sáez ha assegurat que “des de la Generalitat Valenciana realitzem programes de millora destinats a l'entorn comercial urbà i renovació o reforma de mercats municipals (fixos o de venda no sedentària) i a estudis estructurals en mercats municipals, mercats ambulants o en espais urbans de concentració comercial. Estes jornades són una magnífica iniciativa per a demostrar que els mercats de la Comunitat Valenciana no sols estan molt vius sinó que són generadors de vida”.

Respecte a la resta d'intervencions, Merche Gayet, presidenta de Confemercats, ha informat sobre el calendari promocional de mercats, en el qual està treballant juntament amb la Generalitat Valenciana per a llançar-lo a partir de l'1 de gener del pròxim any.

Jose Luis Parada, responsable de la Càtedra d'economia circular en Mercats Públics de la Universitat Francisco de Vitoria, ha centrat la seua intervenció en “Els mercats municipals i el seu paper a les ciutats”; i Carlos Mínguez, de l'empresa GfK-NIQ i vicepresident d'ATECOM, ha tractat sobre els aspectes a tindre en compte en la dinamització d'estos llocs.

Finalment, Cristina Oliete, secretària general de Confemercats, ha reflexionat sobre la importància que els mercats estiguen representats davant les administracions sota una sola veu a través de les associacions de comerciants. Per això, ha apostat pel foment de l'associacionisme per a ajudar a visibilitzar les necessitats i impulsar campanyes de promoció d'estos espais comercials, referents d'alimentació i productes de proximitat de tot el territori valencià.