S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

Més de 140.000 persones van ser ateses per l'Ajuntament en 2023 per a resoldre qüestions tributàries

• Significatiu increment de l'ús de l'Oficina Virtual Tributària

10/02/2024

  • El Servici de Gestió Tributària Integral va prestar 141.692 atencions de manera presencial, telefònica, per correu electrònic o mitjançant instància electrònica l'any passat
  • S'ha experimentat un increment de l'ús de l'Oficina Virtual Tributària

Al llarg de 2023, el Servici de Gestió Tributària de l'Ajuntament va atendre més de 140.000 persones, bé de manera presencial, telefònica, via correu electrònic o a través de presentació d'instàncies electròniques.

En concret, el nombre total d'assistències va ascendir a 141.692, sent l'atenció telefònica o mitjançant correu electrònic la via de comunicació més emprada per la ciutadania (82.121 persones van ser ateses per estos mitjans). L'atenció presencial va ser la forma d'assistència triada per 41.453 contribuents, mentre que 18.118 van optar per la instància electrònica com a fórmula per a rebre l'atenció en matèria tributària.

Tal com ha destacat la regidora d'Hisenda, María José Ferrer San Segundo, "els magnífics professionals del Servici de Gestió Tributària Integral de l'Ajuntament atenen la ciutadania respecte de tots els tributs municipals i en totes les fases de recaptació, resolent les seues peticions o problemes en el mateix moment de ser atesos en la majoria de les ocasions".

Es tracta d'una xifra menor a les 177.553 assistències de 2021 o les 164.509 de l'any 2022. Esta disminució obeeix, d'una banda, a la fi de la cita prèvia obligatòria (des del 15 de febrer de 2023 es va atendre també sense cita prèvia), que propicia un major temps d'espera respecte del qual existia amb cita prèvia obligatòria. D'altra banda, la disminució s'explica pel significatiu increment de l'ús de l'Oficina Virtual Tributària.

En este sentit, enfront dels 209.380 accessos realitzats pels contribuents a través de la “carpeta ciutadana” amb certificat digital l'any 2021, o els 250.820 l'any 2022; en 2023 la xifra augmenta de manera considerable fins a aconseguir els 317.956 accessos.

Referent a això, la també primera tinenta d'alcalde ha destacat que “l'Ajuntament ha millorat l'Oficina Virtual tributària perquè la ciutadania puga dur a terme, en línia i més àgil, els seus tràmits tributaris, i treballa contínuament en la millora de l'atenció i a facilitar informació útil que comporte en un millor servici”.

En 2024, s'espera un augment de les atencions relacionades amb els beneficis fiscals. I això, després de l'aprovació d'importants bonificacions per a famílies nombroses en l'impost sobre béns immobles, així com les aprovades en l'impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana (plusvàlua), tant per a transmissions per causa de mort entre familiars com per a les transmissions inter vivos d'immobles afectes a activitats econòmiques entre familiars.

“Després d'haver aprovat la rebaixa fiscal més important de la història d'este Ajuntament, l'equip de Govern liderat per l'alcaldessa María José Catalá, posarà els mitjans a l'abast de la ciutadania perquè puga acollir-se a estos beneficis fiscals, que aspiren a alleujar la càrrega fiscal de les famílies i comerços de la nostra ciutat”, ha conclòs Ferrer San Segundo.

Recursos multimèdia

María José Ferrer San Segundo