S'està cercant, espereu....

Estàs en: ACTUALITAT

Atención a la ciudadanía de Policía Local - València

Vés enrere Atención a la ciudadanía de Policía Local

Tornar

El Departament d'Atenció a la Ciutadania de la Policia Local de València atén 700 telefonades en el primer any de vida

• El departament està gestionat per agents llicenciats en Psicologia i col·legiats

14/08/2024

  • El nou servici s'encarrega de fer un seguiment telefònic a posteriori de les intervencions amb persones majors, malaltes, que viuen soles o en conflictes veïnals per sorolls i altres causes

El Departament d'Atenció a la Ciutadania (DAC) de la Policia Local de València complix el primer any de vida. El 6 de juliol de 2023 es va produir la primera telefonada en un servici que es va crear amb l'objectiu de fer un seguiment telefònic de determinades intervencions que duen a terme els agents al carrer, especialment aquells servicis humanitaris on es veuen involucrades persones majors, malaltes o que viuen soles. També s'encarreguen d'atendre conflictes veïnals per sorolls o altres causes, a més de conéixer el grau de satisfacció dels ciutadans amb el treball realitzat per la Policia Local.

El departament és gestionat per Elisa Almerich, agent de la Policia Local i dirigit per l'Intendent Alfredo Pacheco, tots dos llicenciats en Psicologia i col·legiats. Durant este temps han comptat amb personal de suport, gràcies a un conveni universitari. Este primer any s'han dut a terme prop de 700 telefonades. El grau de satisfacció se situa en el 4,8 sobre 5 en la valoració del seguiment telefònic, un 4,86 en la valoració de la intervenció policial i un 4,59 en la resolució del conflicte.

Cada dia, l'equip del 092 atén centenars de telefonades i reclamacions veïnals. Des de la sala es van assignant els servicis als agents de les Comissaries de Proximitat i la resta d'unitats policials. Les patrulles, en moltes ocasions, disposen d'un temps limitat per a resoldre cada intervenció o conflicte, ja que atenen gran quantitat de servicis diàriament. Per això, des de la direcció del cos es va pensar que hi havia casos en els quals era necessari, una vegada finalitzada la intervenció policial, acostar-se de manera proactiva a les persones interessades i informar-los del resultat de les actuacions, per a reforçar, d'esta manera, la proximitat de la Policia Local. Amb esta mena de crida posterior, també s'aconseguix conéixer el grau real de resolució de les intervencions i verificar la satisfacció dels interessats. Esta anàlisi permet optimitzar el servici policial i desenrotllar bones pràctiques.

L'agent que porta el departament destaca que “en molts casos, l'important per als qui estan en una situació complicada de malaltia, vellesa o soledat no és solament que t'ajuden a alçar-te del sòl, l'important és que senten que hi ha persones a les quals els importa la seua situació i es puguen sentir acompanyades i compreses per algú. És una manera d'humanitzar l'administració local”. Tal com relata Elisa “moltes vegades necessiten esplaiar-se, ser escoltades i nosaltres, gràcies a la nostra formació, els podem donar una ajuda psicològica que va més enllà del policial”.

Altres servicis als quals se'ls fa seguiment són les reclamacions per molèsties veïnals. L'Intendent Pacheco afirma que “quasi sempre els reclamants agraïxen que ens preocupem per la seua situació i els informem del treball que hem realitzat per a resoldre el conflicte”. El responsable del departament valora de manera positiva “com està funcionant el servici en este primer any de funcionament i l'elevat grau de satisfacció que mostra la ciutadania respecte a les nostres actuacions. Actualment, intervenim de manera telefònica, però esperem anar creixent i donar una atenció la més àmplia i pròxima possible a la ciutadania”.