S'està cercant, espereu....

Prevenció escolar - València

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

Pretenem fomentar l'educació integral de la xicalla i la jovenalla del municipi a través de programes promotors de la salut i el desenrotllament personal, fent especial insistència en els factors de protecció davant de les addiccions.

TALLERS PREVENTIUS


TALLERS PREVENTIUS

En este espai posem a la disposició de les persones interessades, una sèrie de guies didàctiques que tenen com a finalitat facilitar la labor d'aquells educadors i educadores que treballen la prevenció de les addiccions.

En estos materials es plasma l'experiència dels professionals del PMD i recullen les aportacions de les persones que han participat en estos tallers, és a dir, són documents enfocats al treball pràctic.

Estos manuals didàctics versen sobre el bon ús de les Tecnologies i com evitar l'addicció a estes. Ajuden a l'exposició de la Presentació de Diapositives del taller Clickeando, aportant explicacions i estratègies concretes que possibiliten una adequada comprensió per part de qui els rep i faciliten el treball dels monitors o monitores interessades a realitzar els tallers.

Existeixen dos guies, una dedicada a les famílies i una altra a la població juvenil; en cadascuna d'elles es recullen uns continguts i activitats adaptades a la població a la qual es dirigeixen.

|

XARXES SOCIALS


K ME CUENTAS...

Hola a tots i totes:

Som el Pla Municipal de Drogodependències de l'Ajuntament de València.                                    
Hem obert este espai dirigit a la joventut, per a tindre un canal de comunicació i estar més prop de tots i totes les que vulgueu participar en ell.

|

CONCURS K ME CUENTAS...


El Concurs K me cuentas és una iniciativa de creativitat encaminada  al fet que la joventut reflexione sobre com utilitzar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de manera responsable i fomentar la participació de la joventut en la prevenció d'addiccions

Està dirigit a l'alumnat del municipi de València des de 5é de Primària a 2n de Batxiller i C.F. de Grau Mitjà (de 10 a 18 anys).

Existeixen dos categories de participació per edats:

Categoria A De 10 a 14 anys. Modalitat Cartell
Categoria B De 15 a 18 anys. Modalitat Cartell i Modalitat Multiformat.
La temàtica dels treballs ha d’estar relacionada amb:
- “Ús responsable de les tecnologies”.
- “Prevenció de l’ús de drogues”.
- “Prevenció del joc d’atzar en línia i les apostes esportives”

|

PROGRAMES


imatge il.lustrativa

PREVEN-TIC
QUÈ ÉS PREVEN-TIC FORMATIU?
Un programa online i auto-aplicat.
Preven-tic Formatiu forma part d'un programa més ampli de prevenció de l'ús indegut de drogues.
Es dirigeix a promoure habilitats socials i emocionals que puguen servir com a “protectores” a l'inici del consum, entrenar habilitats protectores útils, que enfortisquen a les persones i que reduïsquen les conductes de risc.
És un programa on-line, totalment auto-aplicat, que els usuaris i usuàries poden completar per si mateixos.

|

 

ASTROLABI: Com orientar-se en l'univers de les drogues


El taller Astrolabi és una activitat formativa orientada a la prevenció del consum de drogues, que pretén facilitar una informació a l'alumnat de forma objectiva, veraç i fiable sobre les substàncies addictives i els seus efectes tant psíquics com físics, per a evitar el seu consum o reduir riscos quan estos es produïsquen.

|

Clickeando

CLICKEANDO
Es tracta d'una activitat informativa-formativa, creada des d'el Pla Municipal de Drogodependències i orientada a previndre l'ús indegut de les noves tecnologies en la població escolar del municipi de València

|
 

cartell

LUDENS
El taller Ludens és una activitat informativa que pretén aprofundir en l'ús que actualment fan els i les jóvens dels Jocs d'Atzar Online i en els possibles problemes derivats de la seua utilització.

|
 

GAMER

‘Gamer’ és el nom de l'actualització del contingut del mòdul de videojocs del PrevTec o AdiTec que es va realitzar l'any 2022 per l'equip de Joc i Addiccions Tecnològiques de la Universitat de València. Els videojocs i l'estudi de l'addicció als mateixos han evolucionat molt des del naixement d'este programa preventiu, per la qual cosa l'actualització era una necessitat social imperiosa a causa de l'augment de la prevalença d'esta addicció des de la pandèmia de la COVID-19.5

Més informació

 

Avatars de ser adolescent hui

Programa per a adolescents: "AVATARS DE SER ADOLESCENT HUI".
Tallers participatius amb grups escolars amb l'objectiu de reflexionar sobre els diversos aspectes que entranya el ser adolescent hui, per tal de facilitar la resolució de situacions que generen conflicte individual, familiar i social, amb l'objectiu de promoure un creixement més saludable.

|

cartell

TOCA CINE:
El cine es considera una ferramenta preventiva eficaç enfront de les addiccions. Per això, des del Servici d'Addiccions de la Regidoria de Salut i Consum de l'Ajuntament de València (PMD/UPCCA-València)  s'han elaborat les Guies "TOCA CINE", en què es plantegen activitats per a realitzar al voltant del visionat d'una pel·lícula.

|

 


 

 


 

 


cartel

“Construïx el teu Món”:
Conjunt d'actuacions dirigides a sistematitzar la prevenció dels problemes vinculats al consum de drogues en l'àmbit escolar. Se recolza en una metodologia innovadora denominada IVAC (Investigació, Visió, Acció i Canvi) que trenca amb els esquemes tradicionals de transmissió de coneixement, al basar-se en un procés d'aprenentatge actiu.

|

cartel

Programa “Passa la Vida”:
“PASSA LA VIDA” és un programa de prevenció que consistix en un document audiovisual amb què es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d'imatges, seqüències i diàlegs que reflectixen la percepció que els jóvens tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d'eixe consum en particular.

|

cartel

Programa “Descobrint als Nostres Fills”:
El programa de prevenció familiar i escolar “Descobrint als nostres fills”, consta de tres guies didàctiques, estructurades entorn de las edats dels fills:
De 0 a 6 anys: “Explorant el món amb seguretat”
De 6 a 12 anys: “Entrenar-se per a la vida”
De 12 a 18 años: “Ser o no ser”
El material pretén oferir els elements més importants que definixen una adequada educació afectiva i emocional en la família.
Les guies didàctiques estan pensades per a ser utilitzades directament pels pares i mares.

|
 
 


 


Retomemos

“RETOMEMOS”

Activitat educativa basada en les habilitats per a la vida.
Esta estratègia s'orienta que les persones en edat adolescent puguen per mitjà del desenrotllament d'estes deu habilitats adquirir la capacitat de triar estils de vida saludables que els aporten benestar físic psicològic i social i ajuden a disminuir el risc enfront del consum d'alcohol i la resta de drogues.

. Més informació

 

|

Jovens

PREVENCIÓ ESCOLAR

• Matèria. Medi ambient i Salut. Pla Municipal de Drogodependències 

TOCA CINE

Obrir el catàleg (pdf 192 kb).

 

 

WILAYA (ESPANYA, 2011)
Dir: Pedro Pérez Rosado. Gènere: Drama. Duració: 84 minuts.
Int: Nadhira Mohamed, Meimuna Mohamed Abdalahe, Aziza Brahim, Ainina Sidameg Mohamed, Ahmed Molud, Jatra Malainin Mami, Lasria Gasem Mohamed, Buyema Fateh Lahsen.
Sinopsi: WILAYA és una senzilla i bella història sobre dos germanes que es retroben en els campaments sahrauís. Ens conta com és la vida allí a través de Fatimetu, una espanyola d'origen sahrauí que es veu obligada a tornar als campaments després de la mort de la seua mare, i la seua relació amb Hayat, la seua germana, ferri exemple de superació que ens demostra que si es vol es pot tirar avant fins i tot en les circumstàncies més adverses.
Habilitats per a la vida que s’hi poden treballar: Valors prosocials: tolerància, respecte, igualtat de drets i oportunitats de la dona, solidaritat, interculturalitat, justícia, drets humans, pau. Pensament crític. Empatia. Autoestima: resiliència i apoderament de la dona. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social (treball col·laboratiu, proactivitat, escolta activa). Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
Recomanada per a treballar: A partir de 16 anys.

Obrir la guia (pdf 540 kb).

 

UNA AVENTURA EXTRAORDINÀRIA (els EUA, 2012)
Dir: Ken Kwapis. Gènere: Aventures/Drama/Romanç. Duració: 107 minuts.
Int: Drew Barrymore, John Krasinski, Ahmaogak Sweeney, John Pingayak, Ted Danson, Dermot Mulroney, Vinessa Shaw, Kristen Bell, Tim Blake Nelson.
Sinopsi: Inspirada en un fet real que va emocionar el món sencer, narra la increïble història d'un periodista d'una xicoteta localitat i d'una voluntària amant dels animals, als quals s'unixen nacions rivals per a salvar a una família de majestuoses balenes grises, atrapades en el gel del Cercle Polar Àrtic.
Habilitats per a la vida que s’hi poden treballar: Valors de participació social, coherència, actituds cap a la salut. Pensament crític. Autoconeixement. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
Recomanada per a treballar: A partir de 10 anys.

Obri la guia (pdf 870 kb).

 

UNA BOTELLA EN LA MAR DE GAZA (FRANÇA/ISRAEL, 2011)
Dir: Thierry Binisti. Gènere: Drama/Conflicte árabe-israelí.
Duració: 99 minuts.
Int: Agathe Bonitzer, Mahmud Shalaby, Hiam Abbass, Riff Cohen, Abraham Belaga, Jean-Philippe Ecoffey, Smadi Wolfman, François Loriquet, Salim Daw, Loai Nofi, Max Yan Olartchik.
Sinopsi: Tal és una jove francesa de 17 anys que viu a Jerusalem amb la seua família. Després de la immolació d'un terrorista en un café del barri on viu, Tal escriu una carta a un palestí imaginari en la qual li planteja preguntes i expressa el seu contundent rebuig a l'odi que hi ha entre els dos pobles. Fica la carta en una botella i li demana al seu germà que la tire a la mar prop de Gaza, on ell complix el servici militar. Unes setmanes més tard, Tal rep la resposta d'un misteriós 'Gazaman'.
Habilitats per a la vida que s’hi poden treballar: Valors prosocials: tolerància, respecte, igualtat, solidaritat, interculturalitat, justícia social, drets humans i pau. Pensament crític. Empatia. Expressió emocional. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social (treball col·laboratiu, proactivitat, escolta activa). Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
Recomanada per a treballar: A partir de 14 anys.

Obrir la guia (pdf 680 kb).

 

ALGÚ A QUI ESTIMAR (DINAMARCA, 2014)
Dir: Pernille Fischer Christensen. Gènere: Drama/Addiccions.
Duració: 95 minuts.
Int: Mikael Persbrandt, Sofus Rønnov, Trine Dyrholm, Birgitte Hjort Sørensen, Eve Best, Lourdes Faberes.
Sinopsi: Thomas Jacob, un cantautor de fama mundial, viu a Los Angeles. Després d'una absència d'anys, torna a Dinamarca per a gravar un nou àlbum i es retroba amb la filla de la qual es va distanciar. Aquesta li presenta a Noa, el seu fill d'11 anys. Malgrat no conéixer al xiquet, a Thomas no li queda més remei que cuidar d'ell perquè la seua mare ha de ser ingressada en un centre de desintoxicació. A poc a poc, la música farà que els dos connecten i Thomas es veurà obligat a prendre una decisió que canviarà la seua vida per sempre.
Temes que s’hi poden treballar: Coneixement sobre drogues i correcció de distorsions cognitives. Trets de personalitat de les persones addictes. Conseqüències de les addiccions en l'entorn familiar i en les relacions socials. Estats emocionals i evolució personal d'una persona addicta. Avaluació dels casos. Disseny de plans de tractament individualitzat.
Recomanada per a treballar: Guia d'activitats dirigida a professionals o estudiants de graus relacionats amb el món de les addiccions: psicologia, medicina, infermeria, treball social i educació social.

Obrir la guia (pdf 130 kb).