S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L'Ajuntament aprova el Pla d'Integritat Municipal

L'objectiu és facilitar la detecció i correcció de conductes que representen risc de frau o corrupció

• El Pla d'Integritat va dirigit a tot el personal de l'Ajuntament, tant al funcionariat com al personal laboral, siga fix o temporal

23/05/2023

La Junta de Govern Local ha aprovat en la seua última reunió el Pla d'Integritat Municipal en compliment del que es disposa en el Reglament de Govern Obert: Transparència que va ser aprovat per la Corporació el març de 2019. El pla recull mesures de detecció i correcció de conductes que suposen risc de frau, corrupció o conflicte d'interessos. A més preveu la posada en marxa d'una bústia de denúncies interna.
 

L'objectiu del Pla d'Integritat Local és servir de guia d'actuació en els diferents àmbits municipals: contractual, econòmic, financer, pressupostari, subvencions o personal, entre altres. Va dirigit a tot el personal de l'Ajuntament, tant al funcionariat com al personal laboral, siga fix o temporal.

Este Pla inclou també una anàlisi de la situació actual amb una avaluació de les conductes que poden suposar un risc de frau a fi d'incrementar les mesures de control. En este sentit s'analitzen algunes àrees concretes i es detallen mesures de detecció i de correcció específiques per a estos departaments.

La Regidoria de Participació Ciutadana i Govern Obert ha sigut la impulsora d'este pla que ha tingut en compte també el Protocol de Col·laboració signat entre l'Ajuntament i l'Agència Valenciana Antifrau el novembre de 2021. Per a la seua elaboració, el Pla d'Integritat ha sigut sotmès a informe de diversos servicis municipals que han realitzat les seues aportacions.

En compliment de la normativa del Parlament i del Consell d'Europa, el pla contempla la pròxima creació d'una bústia de denúncies interna, amb garantia de confidencialitat, de manera que s'oferisca un espai de comunicació segur per a facilitar informació sobre possibles casos de frau o corrupció.

Quant al conflicte d'interessos, el Pla d'Integritat preveu la comunicació i formació teoricopràctica al personal municipal sobre les diferents modalitats de conflicte d'interessos i la manera d'evitar-los. En este sentit, es promourà la incorporació d'una declaració d'absència de conflicte d'interessos (DACI) als qui intervenen en els procediments de gestió, especialment en els procediments de contractació i si escau, en l'àmbit de subvencions i convenis.