S'està cercant, espereu....

Prevenció escolar - València

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

Pretenem fomentar l'educació integral de la xicalla i la jovenalla del municipi a través de programes promotors de la salut i el desenrotllament personal, fent especial insistència en els factors de protecció davant de les addiccions.

TALLERS PREVENTIUS


TALLERS PREVENTIUS

En este espai posem a la disposició de les persones interessades, una sèrie de guies didàctiques que tenen com a finalitat facilitar la labor d'aquells educadors i educadores que treballen la prevenció de les addiccions.

En estos materials es plasma l'experiència dels professionals del PMD i recullen les aportacions de les persones que han participat en estos tallers, és a dir, són documents enfocats al treball pràctic.

Estos manuals didàctics versen sobre el bon ús de les Tecnologies i com evitar l'addicció a estes. Ajuden a l'exposició de la Presentació de Diapositives del taller Clickeando, aportant explicacions i estratègies concretes que possibiliten una adequada comprensió per part de qui els rep i faciliten el treball dels monitors o monitores interessades a realitzar els tallers.

Existeixen dos guies, una dedicada a les famílies i una altra a la població juvenil; en cadascuna d'elles es recullen uns continguts i activitats adaptades a la població a la qual es dirigeixen.

|

XARXES SOCIALS


K ME CUENTAS...

Hola a tots i totes:

Som el Pla Municipal de Drogodependències de l'Ajuntament de València.                                    
Hem obert este espai dirigit a la joventut, per a tindre un canal de comunicació i estar més prop de tots i totes les que vulgueu participar en ell.

|

CONCURS K ME CUENTAS...


El Concurs K me cuentas és una iniciativa de creativitat encaminada  al fet que la joventut reflexione sobre com utilitzar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de manera responsable i fomentar la participació de la joventut en la prevenció d'addiccions

Està dirigit a l'alumnat del municipi de València des de 5é de Primària a 2n de Batxiller i C.F. de Grau Mitjà (de 10 a 18 anys).

Existeixen dos categories de participació per edats:

Categoria A De 10 a 14 anys. Modalitat Cartell
Categoria B De 15 a 18 anys. Modalitat Cartell i Modalitat Multiformat.
La temàtica dels treballs ha d’estar relacionada amb:
- “Ús responsable de les tecnologies”.
- “Prevenció de l’ús de drogues”.
- “Prevenció del joc d’atzar en línia i les apostes esportives”

|

PROGRAMES


imatge il.lustrativa

PREVEN-TIC
QUÈ ÉS PREVEN-TIC FORMATIU?
Un programa online i auto-aplicat.
Preven-tic Formatiu forma part d'un programa més ampli de prevenció de l'ús indegut de drogues.
Es dirigeix a promoure habilitats socials i emocionals que puguen servir com a “protectores” a l'inici del consum, entrenar habilitats protectores útils, que enfortisquen a les persones i que reduïsquen les conductes de risc.
És un programa on-line, totalment auto-aplicat, que els usuaris i usuàries poden completar per si mateixos.

|

 

ASTROLABI: Com orientar-se en l'univers de les drogues


El taller Astrolabi és una activitat formativa orientada a la prevenció del consum de drogues, que pretén facilitar una informació a l'alumnat de forma objectiva, veraç i fiable sobre les substàncies addictives i els seus efectes tant psíquics com físics, per a evitar el seu consum o reduir riscos quan estos es produïsquen.

|

Clickeando

CLICKEANDO
Es tracta d'una activitat informativa-formativa, creada des d'el Pla Municipal de Drogodependències i orientada a previndre l'ús indegut de les noves tecnologies en la població escolar del municipi de València

|
 

cartell

LUDENS
El taller Ludens és una activitat informativa que pretén aprofundir en l'ús que actualment fan els i les jóvens dels Jocs d'Atzar Online i en els possibles problemes derivats de la seua utilització.

|
 

GAMER

‘Gamer’ és el nom de l'actualització del contingut del mòdul de videojocs del PrevTec o AdiTec que es va realitzar l'any 2022 per l'equip de Joc i Addiccions Tecnològiques de la Universitat de València. Els videojocs i l'estudi de l'addicció als mateixos han evolucionat molt des del naixement d'este programa preventiu, per la qual cosa l'actualització era una necessitat social imperiosa a causa de l'augment de la prevalença d'esta addicció des de la pandèmia de la COVID-19.5

Més informació

 

Avatars de ser adolescent hui

Programa per a adolescents: "AVATARS DE SER ADOLESCENT HUI".
Tallers participatius amb grups escolars amb l'objectiu de reflexionar sobre els diversos aspectes que entranya el ser adolescent hui, per tal de facilitar la resolució de situacions que generen conflicte individual, familiar i social, amb l'objectiu de promoure un creixement més saludable.

|

cartell

TOCA CINE:
El cine es considera una ferramenta preventiva eficaç enfront de les addiccions. Per això, des del Servici d'Addiccions de la Regidoria de Salut i Consum de l'Ajuntament de València (PMD/UPCCA-València)  s'han elaborat les Guies "TOCA CINE", en què es plantegen activitats per a realitzar al voltant del visionat d'una pel·lícula.

|

 


 

 


 

 


cartel

“Construïx el teu Món”:
Conjunt d'actuacions dirigides a sistematitzar la prevenció dels problemes vinculats al consum de drogues en l'àmbit escolar. Se recolza en una metodologia innovadora denominada IVAC (Investigació, Visió, Acció i Canvi) que trenca amb els esquemes tradicionals de transmissió de coneixement, al basar-se en un procés d'aprenentatge actiu.

|

cartel

Programa “Passa la Vida”:
“PASSA LA VIDA” és un programa de prevenció que consistix en un document audiovisual amb què es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d'imatges, seqüències i diàlegs que reflectixen la percepció que els jóvens tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d'eixe consum en particular.

|

cartel

Programa “Descobrint als Nostres Fills”:
El programa de prevenció familiar i escolar “Descobrint als nostres fills”, consta de tres guies didàctiques, estructurades entorn de las edats dels fills:
De 0 a 6 anys: “Explorant el món amb seguretat”
De 6 a 12 anys: “Entrenar-se per a la vida”
De 12 a 18 años: “Ser o no ser”
El material pretén oferir els elements més importants que definixen una adequada educació afectiva i emocional en la família.
Les guies didàctiques estan pensades per a ser utilitzades directament pels pares i mares.

|
 
 


 


Retomemos

“RETOMEMOS”

Activitat educativa basada en les habilitats per a la vida.
Esta estratègia s'orienta que les persones en edat adolescent puguen per mitjà del desenrotllament d'estes deu habilitats adquirir la capacitat de triar estils de vida saludables que els aporten benestar físic psicològic i social i ajuden a disminuir el risc enfront del consum d'alcohol i la resta de drogues.

. Més informació

 

|

Jovens

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

TOCA CINE

Obrir el catàleg (pdf 271 Kb).


EL TRENCANOUS (REGNE UNIT/HONGRIA, 2010)

EL TRENCANOUS (REGNE UNIT/HONGRIA, 2010).
Dir.: Andrei Konchalovsky.
Gènere: fantasia, aventura.
Duració: 103 minuts.
Repartiment: Elle Fanning, Nathan Lane, Frances de la Tour, John Turturro, Richard E. Grant, Yulia Visotskaya, Aaron Michael Drozin, Charlie Rowe, Shirley Henderson.
Sinopsi: Mary, una xiqueta de nou anys, se sent trista perquè no podrà passar la Nit de Nadal amb la seua mare i el seu pare. La seua mare, cantant d'òpera, té una important actuació. Per sort, el seu oncle Albert es quedarà eixa nit a casa; quan arriba li regala a Mary un ninot de fusta: un Trencanous. Eixa nit, en la imaginació de Mary el ninot cobra vida i la porta de viatge a un món màgic; en este món, el Trencanous es converteix en un príncep.
Habilitats per a la vida que s'hi poden treballar: autoconeixement. Autoestima. Expressió emocional. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social.
Recomanada per a treballar: a partir de 8 anys.

|

Obrir la guia (pdf 1410 Kb).


MARIA LA PORTUGUESA (ESPANYA, 2001)

MARIA LA PORTUGUESA (ESPANYA, 2001).
Dir.: Dacil Pérez de Guzmán.
Género: drama.
Duración: 84 minutos.
Repartiment: Alex O´Dogherty, Mariola Ruíz, Mariana Cordero, Antonio Dechent, Vicente Romero, Maite Sandoval.
Sinopsis: María treballa en la llotja d'un port pesquer, allí coneix a José, un nouvingut que ha trobat treball en un vaixell. S'enamoren, ell és un home meravellós, educat, amable, atent… Es casen i la mateixa nit de noces comencen els problemes. El que va començar com una bonica història d'amor acaba convertint-se en un malson on la gelosia, el control i el maltractament estan a l'ordre del dia.
Habilitats per a la vida que s'hi poden treballar: la violència masclista. El silenci còmplice. L'entorn de la víctima. El cicle de la violència. El perfil del maltractador. La Llei Integral de violència de gènere.
Recomanada per a treballar: a partir de 14 anys.

|

Obrir la guia (pdf 1802 Kb).


VETE Y VIVE (FRANÇA, 2005)

VETE Y VIVE (FRANÇA, 2005)
Dir. Radu Mihaileanu
Gènere: Immigració.
Duració: 148 minuts.
Repartiment: Yael Abecassis, Roschdy Zem, Moshe Agazai, Mosche Abebe.
Sinopsi: 1984. Procedents de diversos països assolats per la fam, centenars de milers de persones es refugien en campaments a Sudan. A instàncies dels Estats Units i Israel es posa en marxa l'Operació Moisès per portar les persones jueves etíops (falashas) a Israel.
Una mare cristiana convenç el seu fill de nou anys perquè diga que és jueu. Sap que només així sobreviurà. El xiquet arriba a la Terra Promesa, oficialment és orfe i l'adopta una família sefardita francesa establida en Tel Aviv. Creix amb el temor que descobrisquen el seu secret, no és jueu, ni orfe, només és negre.
Descobrirà l'amor, la cultura occidental i el judaisme d'una banda, i el racisme i la guerra en els Territoris Ocupats per una altra.
Habilitats per a la vida que s'hi poden treballar: tolerància. Respecte pels drets humans i la dignitat de les persones. Igualtat. Solidaritat. Significat i importància de l'altruisme. Acceptació de la diversitat. Respecte per les diferents cultures i religions. Rebuig de la violència i de l'opressió. Empatia. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
Recomanada per a treballar: a partir de 14 anys.

|

Obrir la guia (pdf 2502 Kb).


CURTMETRATGES PER LA IGUALTAT 2018

CURTMETRATGES PER LA IGUALTAT 2018
Organitza: Associació per la Coeducació.
Patrocina: Ajuntament de València. Regidoria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, Generalitat Valenciana.
Col·laboren: GENERALITAT VALENCIANA, Saltarinas, Cine en Violeta, UNITAT D'IGUALTAT. Universitat de València, Edicions 96.

|
CURTMETRATGE: LO QUE CONTAMOS

CURTMETRATGE: LO QUE CONTAMOS
Dir. Laura Uría Arranz.
Gènere: Violència masclista.
Duració: 15' 30''
Testimonis: Ana Sobrado Torrego, Sué Christian de Paz, Laura González Ramírez, Vanesa Suárez Rubio, Zoraida Monje Cruz, Amelia Arranz Gómez, Mari Luz Vaquero Suárez, Ester Fernández-Peinado Martín, Emma Sánchez-Quiñones Ballestero.
Sinopsi: “Lo que contamos”, parla de l'assetjament, les agressions que pateix la dona des del moment del seu naixement , i pretén continuar despertant consciències per a canviar eixos hàbits gravats a foc en la societat i que ocasionen grans perjudicis. Molt a dir i res que callar, un “Me Too” molt necessari. Dones valentes que conten les seues històries per aquelles que ho van fer abans, per les que ja no estan i per les que vindran.
Temes que es tracten en el curtmetratge: assetjament, abús i agressió sexual, violències masclistes, #Me Too.
Recomanada per a treballar: a partir de 14 anys.

|

Obrir la guia (pdf 1004 Kb).