S'està cercant, espereu....

Prevenció escolar - València

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

Pretenem fomentar l'educació integral de la xicalla i la jovenalla del municipi a través de programes promotors de la salut i el desenrotllament personal, fent especial insistència en els factors de protecció davant de les addiccions.

TALLERS PREVENTIUS


TALLERS PREVENTIUS

En este espai posem a la disposició de les persones interessades, una sèrie de guies didàctiques que tenen com a finalitat facilitar la labor d'aquells educadors i educadores que treballen la prevenció de les addiccions.

En estos materials es plasma l'experiència dels professionals del PMD i recullen les aportacions de les persones que han participat en estos tallers, és a dir, són documents enfocats al treball pràctic.

Estos manuals didàctics versen sobre el bon ús de les Tecnologies i com evitar l'addicció a estes. Ajuden a l'exposició de la Presentació de Diapositives del taller Clickeando, aportant explicacions i estratègies concretes que possibiliten una adequada comprensió per part de qui els rep i faciliten el treball dels monitors o monitores interessades a realitzar els tallers.

Existeixen dos guies, una dedicada a les famílies i una altra a la població juvenil; en cadascuna d'elles es recullen uns continguts i activitats adaptades a la població a la qual es dirigeixen.

|

XARXES SOCIALS


K ME CUENTAS...

Hola a tots i totes:

Som el Pla Municipal de Drogodependències de l'Ajuntament de València.                                    
Hem obert este espai dirigit a la joventut, per a tindre un canal de comunicació i estar més prop de tots i totes les que vulgueu participar en ell.

|

CONCURS K ME CUENTAS...


El Concurs K me cuentas és una iniciativa de creativitat encaminada  al fet que la joventut reflexione sobre com utilitzar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de manera responsable i fomentar la participació de la joventut en la prevenció d'addiccions

Està dirigit a l'alumnat del municipi de València des de 5é de Primària a 2n de Batxiller i C.F. de Grau Mitjà (de 10 a 18 anys).

Existeixen dos categories de participació per edats:

Categoria A De 10 a 14 anys. Modalitat Cartell
Categoria B De 15 a 18 anys. Modalitat Cartell i Modalitat Multiformat.
La temàtica dels treballs ha d’estar relacionada amb:
- “Ús responsable de les tecnologies”.
- “Prevenció de l’ús de drogues”.
- “Prevenció del joc d’atzar en línia i les apostes esportives”

|

PROGRAMES


imatge il.lustrativa

PREVEN-TIC
QUÈ ÉS PREVEN-TIC FORMATIU?
Un programa online i auto-aplicat.
Preven-tic Formatiu forma part d'un programa més ampli de prevenció de l'ús indegut de drogues.
Es dirigeix a promoure habilitats socials i emocionals que puguen servir com a “protectores” a l'inici del consum, entrenar habilitats protectores útils, que enfortisquen a les persones i que reduïsquen les conductes de risc.
És un programa on-line, totalment auto-aplicat, que els usuaris i usuàries poden completar per si mateixos.

|

 

ASTROLABI: Com orientar-se en l'univers de les drogues


El taller Astrolabi és una activitat formativa orientada a la prevenció del consum de drogues, que pretén facilitar una informació a l'alumnat de forma objectiva, veraç i fiable sobre les substàncies addictives i els seus efectes tant psíquics com físics, per a evitar el seu consum o reduir riscos quan estos es produïsquen.

|

Clickeando

CLICKEANDO
Es tracta d'una activitat informativa-formativa, creada des d'el Pla Municipal de Drogodependències i orientada a previndre l'ús indegut de les noves tecnologies en la població escolar del municipi de València

|
 

cartell

LUDENS
El taller Ludens és una activitat informativa que pretén aprofundir en l'ús que actualment fan els i les jóvens dels Jocs d'Atzar Online i en els possibles problemes derivats de la seua utilització.

|
 

GAMER

‘Gamer’ és el nom de l'actualització del contingut del mòdul de videojocs del PrevTec o AdiTec que es va realitzar l'any 2022 per l'equip de Joc i Addiccions Tecnològiques de la Universitat de València. Els videojocs i l'estudi de l'addicció als mateixos han evolucionat molt des del naixement d'este programa preventiu, per la qual cosa l'actualització era una necessitat social imperiosa a causa de l'augment de la prevalença d'esta addicció des de la pandèmia de la COVID-19.5

Més informació

 

Avatars de ser adolescent hui

Programa per a adolescents: "AVATARS DE SER ADOLESCENT HUI".
Tallers participatius amb grups escolars amb l'objectiu de reflexionar sobre els diversos aspectes que entranya el ser adolescent hui, per tal de facilitar la resolució de situacions que generen conflicte individual, familiar i social, amb l'objectiu de promoure un creixement més saludable.

|

cartell

TOCA CINE:
El cine es considera una ferramenta preventiva eficaç enfront de les addiccions. Per això, des del Servici d'Addiccions de la Regidoria de Salut i Consum de l'Ajuntament de València (PMD/UPCCA-València)  s'han elaborat les Guies "TOCA CINE", en què es plantegen activitats per a realitzar al voltant del visionat d'una pel·lícula.

|

 


 

 


 

 


cartel

“Construïx el teu Món”:
Conjunt d'actuacions dirigides a sistematitzar la prevenció dels problemes vinculats al consum de drogues en l'àmbit escolar. Se recolza en una metodologia innovadora denominada IVAC (Investigació, Visió, Acció i Canvi) que trenca amb els esquemes tradicionals de transmissió de coneixement, al basar-se en un procés d'aprenentatge actiu.

|

cartel

Programa “Passa la Vida”:
“PASSA LA VIDA” és un programa de prevenció que consistix en un document audiovisual amb què es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d'imatges, seqüències i diàlegs que reflectixen la percepció que els jóvens tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d'eixe consum en particular.

|

cartel

Programa “Descobrint als Nostres Fills”:
El programa de prevenció familiar i escolar “Descobrint als nostres fills”, consta de tres guies didàctiques, estructurades entorn de las edats dels fills:
De 0 a 6 anys: “Explorant el món amb seguretat”
De 6 a 12 anys: “Entrenar-se per a la vida”
De 12 a 18 años: “Ser o no ser”
El material pretén oferir els elements més importants que definixen una adequada educació afectiva i emocional en la família.
Les guies didàctiques estan pensades per a ser utilitzades directament pels pares i mares.

|
 
 


 


Retomemos

“RETOMEMOS”

Activitat educativa basada en les habilitats per a la vida.
Esta estratègia s'orienta que les persones en edat adolescent puguen per mitjà del desenrotllament d'estes deu habilitats adquirir la capacitat de triar estils de vida saludables que els aporten benestar físic psicològic i social i ajuden a disminuir el risc enfront del consum d'alcohol i la resta de drogues.

. Més informació

 

|

Jovens

TOCA CINE

Obrir el catàleg (pdf 557 kb)

 

EL PETIT PRÍNCEP (FRANÇA, 2015)

Dir. Mark Osborne.Gènere: Animació/Fantasia/Aventura.Duració: 102 minuts.

Repartiment de doblatge: James Franco, Mackenzie Foy, Rachel McAdams, Jeff Bridges, Marion Cotillard, Paul Giamatti, Benicio del Toro, Albert Brooks.

Sinopsi: La pel·lícula és una adaptació d'El Petit Príncep, obra mestra d'Antoine de Saint-Exupéry. Compta la història d'amistat entre una Xiqueta a la qual la seua exigent mare està preparant per a viure en el món adult i el seu veí, un ancià aviador, bondadós i excèntric que revela a la seua nova amiga un món extraordinari on tot és possible. Un món que ell va conéixer fa molt temps gràcies al Petit príncep. Ací és on comença el viatge màgic i emocional de la Xiqueta a l'univers del Petit príncep que la porta a trobar-se amb la seua infància i acaba comprenent que el més important són les relacions humanes, i que només es veu bé amb el cor perquè l'essencial és invisible als ulls

Habilitats per a la vida que es poden treballar: Pensament crític. Empatia. Expressió emocional. Autoconeixement. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d’oposició (assertivitat). Habilitats d’autoafirmació.

Recomanada per a treballar: A partir de 8 anys.

Obrir la guia (pdf 9.423 kb)

LA SONRISA DE MONA LISA (EE.UU. 2003)

Dir: Mike Newell.Gènere: Drama/Comèdia.Duració: 114 minuts.

Int: Julia Roberts, Kirsten Dunst, Julia Stiles, Maggie Gyllenhaal, Ginnifer Goodwin, Dominic West, Marcia Gay Harden, Juliet Stevenson, John Slatter.

Sinopsi: En 1953, Katherine Watson es trasllada des de Califòrnia al Wellesley College en Nova Anglaterra per a ensenyar Història de l'art. En plena postguerra, Watson espera que les seues estudiants, les millors i les més brillants del país, aprofiten les oportunitats que se'ls presenten per a emancipar-se. No obstant això, poc després de la seua arribada, descobrix que la prestigiosa institució està ancorada en la tradició i el conformisme. Katherine ensenyarà les seues alumnes a pensar i decidir per si mateixes.

Habilitats per a la vida que s’hi poden treballar: Valors prosocials: Igualtat de la dona/Societat Patriarcal/Rols i Estereotips. Empatia. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.

Recomanada per a treballar: A partir de 14 anys.

Obrir la guia (pdf 5.864 kb)

 

TIMBUKTU (FRANÇA - MAURITÀNIA, 2014)

Dir: Abderrahmane Sissako.Gènere: Drama/Religió. Basada en fets reals. Duració: 92 minuts.

Int: Ibrahim Ahmed, Toulou Kiki, Laila Walet Mohamed, Mehdi A.G. Mohamed, Abel Jafri, Adel Mahmoud Cherif, Fatoumata Diawara, Kettly Noël, Adel Mahmoud.

Sinopsi: Any 2012, els voltants de Tombuctú han caigut en mans d'extremistes religiosos. A la ciutat, els seus habitants patixen el règim de terror imposat pels gihadistes: prohibit escoltar música, riure, fumar i fins i tot jugar al futbol. Les dones s'han convertit en ombres que intenten resistir amb dignitat. Cada dia, uns tribunals islamistes improvisats llancen sentències tan absurdes com tràgiques. Kidane viu tranquil·lament en les dunes amb la seua esposa Satima, la seua filla Toya i Issam, un xiquet pastor de 12 anys. El caos que regna en Tombuctú no sembla afectar-lo fins el dia en què accidentalment mata a Amadou, un pescador que ha posat fi a la vida de “GPS”, la seua vaca favorita. Ara ha d'enfrontar-se a les lleis imposades pels ocupants estrangers.
La pel·lícula, basada en fets reals, és un cant a la llibertat i a la resistència. Un al·legat contra el fanatisme gihadista.

Habilitats per a la vida que s’hi poden treballar: Valors prosocials. Pensament crític. Empatia. Expressió emocional. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.

Recomanada per a treballar: A partir de 12 anys.

Obrir la guia (pdf 7.501 kb)

 

EL NOVATO (FRANÇA, 2015)

Dir: Rudi Rosenberg.Gènere: Comèdia/Drama/Adolescència.Duració: 80 minuts.

Int: Réphaël Ghrenassia, Joshua Raccah, Géraldine Martineau, Guillaume Cloud-Roussel, Johanna Lindstedt, Max Boublil, Eythan Chiche, Gabriel Nahum.

Sinopsi: Benoît, el protagonista, és un xic de catorze anys que ha deixat el seu poble per a mudar-se a París. El començament en el nou institut no li està resultant fàcil, la seua timidesa li impedix integrar-se en la classe; ningú el crida pel seu nom, el coneixen com el novell. Se sent aïllat i menystingut; li agradaria ser popular però no sap com aconseguir-ho.

Amb l'ajuda del seu oncle Greg, decidix organitzar una festa a casa i convidar tota la classe, però només apareixen tres persones: Aglaée, Joshua i Constantin. Aglaée és nova a la classe, té diversitat funcional; a  Joshua ningú li fa cas a classe i és víctima dels atacs de Charles i els seus amics; i finalment Constantin, el setciències, objecte de bromes i burles al qual ningú suporta.

Al contrari del que semblava en un primer moment, passen una nit fantàstica. Eixa nit serà el començament d'una gran i indestructible amistat, en la qual formaran un grup que compartix els mateixos gustos, aficions i maneres de passar-ho bé..

Habilitats per a la vida que s’hi poden treballar: Amistat. Valors prosocials. Pensament crític. Empatia. Expressió emocional. Autoconeixement. Autoestima. Treball col·laboratiu. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'autoafirmació. Habilitats d'oposició (assertivitat).

Recomanada per a treballar: A partir de 12 anys

Obrir la guia (pdf 7.566 kb)