S'està cercant, espereu....

Prevenció escolar - València

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

Pretenem fomentar l'educació integral de la xicalla i la jovenalla del municipi a través de programes promotors de la salut i el desenrotllament personal, fent especial insistència en els factors de protecció davant de les addiccions.

TALLERS PREVENTIUS


TALLERS PREVENTIUS

En este espai posem a la disposició de les persones interessades, una sèrie de guies didàctiques que tenen com a finalitat facilitar la labor d'aquells educadors i educadores que treballen la prevenció de les addiccions.

En estos materials es plasma l'experiència dels professionals del PMD i recullen les aportacions de les persones que han participat en estos tallers, és a dir, són documents enfocats al treball pràctic.

Estos manuals didàctics versen sobre el bon ús de les Tecnologies i com evitar l'addicció a estes. Ajuden a l'exposició de la Presentació de Diapositives del taller Clickeando, aportant explicacions i estratègies concretes que possibiliten una adequada comprensió per part de qui els rep i faciliten el treball dels monitors o monitores interessades a realitzar els tallers.

Existeixen dos guies, una dedicada a les famílies i una altra a la població juvenil; en cadascuna d'elles es recullen uns continguts i activitats adaptades a la població a la qual es dirigeixen.

|

XARXES SOCIALS


K ME CUENTAS...

Hola a tots i totes:

Som el Pla Municipal de Drogodependències de l'Ajuntament de València.                                    
Hem obert este espai dirigit a la joventut, per a tindre un canal de comunicació i estar més prop de tots i totes les que vulgueu participar en ell.

|

CONCURS K ME CUENTAS...


El Concurs K me cuentas és una iniciativa de creativitat encaminada  al fet que la joventut reflexione sobre com utilitzar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de manera responsable i fomentar la participació de la joventut en la prevenció d'addiccions

Està dirigit a l'alumnat del municipi de València des de 5é de Primària a 2n de Batxiller i C.F. de Grau Mitjà (de 10 a 18 anys).

Existeixen dos categories de participació per edats:

Categoria A De 10 a 14 anys. Modalitat Cartell
Categoria B De 15 a 18 anys. Modalitat Cartell i Modalitat Multiformat.
La temàtica dels treballs ha d’estar relacionada amb:
- “Ús responsable de les tecnologies”.
- “Prevenció de l’ús de drogues”.
- “Prevenció del joc d’atzar en línia i les apostes esportives”

|

PROGRAMES


imatge il.lustrativa

PREVEN-TIC
QUÈ ÉS PREVEN-TIC FORMATIU?
Un programa online i auto-aplicat.
Preven-tic Formatiu forma part d'un programa més ampli de prevenció de l'ús indegut de drogues.
Es dirigeix a promoure habilitats socials i emocionals que puguen servir com a “protectores” a l'inici del consum, entrenar habilitats protectores útils, que enfortisquen a les persones i que reduïsquen les conductes de risc.
És un programa on-line, totalment auto-aplicat, que els usuaris i usuàries poden completar per si mateixos.

|

 

ASTROLABI: Com orientar-se en l'univers de les drogues


El taller Astrolabi és una activitat formativa orientada a la prevenció del consum de drogues, que pretén facilitar una informació a l'alumnat de forma objectiva, veraç i fiable sobre les substàncies addictives i els seus efectes tant psíquics com físics, per a evitar el seu consum o reduir riscos quan estos es produïsquen.

|

Clickeando

CLICKEANDO
Es tracta d'una activitat informativa-formativa, creada des d'el Pla Municipal de Drogodependències i orientada a previndre l'ús indegut de les noves tecnologies en la població escolar del municipi de València

|
 

cartell

LUDENS
El taller Ludens és una activitat informativa que pretén aprofundir en l'ús que actualment fan els i les jóvens dels Jocs d'Atzar Online i en els possibles problemes derivats de la seua utilització.

|
 

GAMER

‘Gamer’ és el nom de l'actualització del contingut del mòdul de videojocs del PrevTec o AdiTec que es va realitzar l'any 2022 per l'equip de Joc i Addiccions Tecnològiques de la Universitat de València. Els videojocs i l'estudi de l'addicció als mateixos han evolucionat molt des del naixement d'este programa preventiu, per la qual cosa l'actualització era una necessitat social imperiosa a causa de l'augment de la prevalença d'esta addicció des de la pandèmia de la COVID-19.5

Més informació

 

Avatars de ser adolescent hui

Programa per a adolescents: "AVATARS DE SER ADOLESCENT HUI".
Tallers participatius amb grups escolars amb l'objectiu de reflexionar sobre els diversos aspectes que entranya el ser adolescent hui, per tal de facilitar la resolució de situacions que generen conflicte individual, familiar i social, amb l'objectiu de promoure un creixement més saludable.

|

cartell

TOCA CINE:
El cine es considera una ferramenta preventiva eficaç enfront de les addiccions. Per això, des del Servici d'Addiccions de la Regidoria de Salut i Consum de l'Ajuntament de València (PMD/UPCCA-València)  s'han elaborat les Guies "TOCA CINE", en què es plantegen activitats per a realitzar al voltant del visionat d'una pel·lícula.

|

 


 

 


 

 


cartel

“Construïx el teu Món”:
Conjunt d'actuacions dirigides a sistematitzar la prevenció dels problemes vinculats al consum de drogues en l'àmbit escolar. Se recolza en una metodologia innovadora denominada IVAC (Investigació, Visió, Acció i Canvi) que trenca amb els esquemes tradicionals de transmissió de coneixement, al basar-se en un procés d'aprenentatge actiu.

|

cartel

Programa “Passa la Vida”:
“PASSA LA VIDA” és un programa de prevenció que consistix en un document audiovisual amb què es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d'imatges, seqüències i diàlegs que reflectixen la percepció que els jóvens tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d'eixe consum en particular.

|

cartel

Programa “Descobrint als Nostres Fills”:
El programa de prevenció familiar i escolar “Descobrint als nostres fills”, consta de tres guies didàctiques, estructurades entorn de las edats dels fills:
De 0 a 6 anys: “Explorant el món amb seguretat”
De 6 a 12 anys: “Entrenar-se per a la vida”
De 12 a 18 años: “Ser o no ser”
El material pretén oferir els elements més importants que definixen una adequada educació afectiva i emocional en la família.
Les guies didàctiques estan pensades per a ser utilitzades directament pels pares i mares.

|
 
 


 


Retomemos

“RETOMEMOS”

Activitat educativa basada en les habilitats per a la vida.
Esta estratègia s'orienta que les persones en edat adolescent puguen per mitjà del desenrotllament d'estes deu habilitats adquirir la capacitat de triar estils de vida saludables que els aporten benestar físic psicològic i social i ajuden a disminuir el risc enfront del consum d'alcohol i la resta de drogues.

. Més informació

 

|

Jovens

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

TOCA CINE

Obrir el catàleg (pdf 230 kb).

 

 

 
CAMPANETA I LA LLEGENDA DE LA BÈSTIA

ANY: 2015. DURACIÓ: 76 minuts. PAÍS: els Estats Units d’Amèrica. GÈNERE: Animació. Aventures.
DIRECCIÓ: Steve Loter.
REPARTIMENT: Ginnifer Goodwin, Mae Whitman, Lucy Liu, Anjelica Huston, Rosario Dawson, Pamela Adlon, Raven-Simoé, Kristin Chenoweth.
SINOPSI: La història gira entorn d'una antiga llegenda, en la qual una vegada cada mil anys una estrela de color verd creua el cel de l'illa de “Nunca Jamás”. Després del pas del cometa, un afable matí, el so d'un rugit distant trenca el silenci en la Hondonada de les Fades. El rugit procedeix d'un animal enorme i estrany. Aquest animal és una amenaça per a la Hondonada, segons conta la llegenda.
Fidel al seu deure de protegir les fades, Nyx acatarà l'ordre de la reina Clarion: capturar la Bèstia abans que siga massa tard. Fawn, qui pot veure el cor tendre que s'amaga sota el seu aspecte aterridor, haurà de convéncer les seues amigues per a rescatar la Bèstia abans que s'acabe el temps.
HABILITATS PER A LA VIDA QUE ES PODEN TREBALLAR: L'amistat. La confiança. Els prejudicis. La superació de les pors. L'empatia. L'expressió emocional. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
CLASSIFICACIÓ: Apta per a tots els públics.
RECOMANADA PER A TREBALLAR: De 6 a10 anys.
IDIOMES: Castellà. Català. Anglés. Portugués.
TRÀILER: https://youtu.be/Vsg2A95FfW4

Obri la guia (pdf 560kb).

 


 
BIG EYES

ANY: 2014. DURACIÓ: 101 minuts. PAÍS: els Estats Units d’Amèrica.
GÈNERE: Drama. Basada en fets reals.
DIRECCIÓ: Tim Burton.
REPARTIMENT: Amy Adams, Christoph Waltz, Danny Huston, Jon Polito, Jason Schwartzman, Krysten Ritter, Terence Stamp.
SINOPSI: “Big Eyes” està basada en la història real de Walter Keane, un dels pintors més reconeguts dels anys 50 i principis dels 60. L'artista va aconseguir una notorietat sorprenent en revolucionar la comercialització i accessibilitat de l'art popular amb les seues enigmàtiques pintures de xiquetes i xiquets abandonats amb grans ulls. No obstant això, la veritat acabaria eixint a la llum: l'obra de Keane no va ser creada per ell, sinó per la seua esposa, Margaret. Pel que sembla, el matrimoni va viure una mentida que va anar creixent fins a aconseguir proporcions gegantesques.
Margaret va ser una de les precursores del moviment feminista, cosa que li va portar a presentar una demanda contra el seu marit Walter, qui al seu torn reclamava l'autoria sobre les seues obres. Una història sobre la lluita d'una dona en una època on les coses començaven a canviar a tot el món.
HABILITATS PER A LA VIDA QUE ES PODEN TREBALLAR: Rols i estereotips de gènere. Desigualtat de la dona. Invisibilitat de la dona. Educació en igualtat. Violència masclista. Empatia. Expressió emocional. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
CLASSIFICACIÓ: No recomanada per a menors de 7 anys.
RECOMANADA PER A TREBALLAR: De 12 a 18 anys.
IDIOMES: Castellà. Català. Anglés.
TRÀILER: https://youtu.be/fMWMIjID4js

Obri la guia (pdf 670 kb).

 

GIRL

ANY: 2018. DURACIÓ: 102 minuts. PAÍS: Bèlgica, Holanda.
GÈNERE: Drama/Transsexualitat/Transgènere.
DIRECCIÓ: Lukas Dhont.
REPARTIMENT: Victor Polster, Arieh Worthalter, Valentijn Dhaenens, Oliver Bodart, Tijmen Govaerts.
SINOPSI: Lara, de 15 anys, somia amb convertir-se en ballarina. Però el seu cos no es doblega tan fàcilment a la disciplina que li imposa. Un cos, biològic, que no coincideix amb el gènere amb el qual s'identifica.
Amb el suport de la seua família Lara ja fa temps que va iniciar el trànsit social cap a la seua vertadera identitat, però per a ella aquest trànsit no serà real fins que no modifique la seua corporalitat, sotmetent-se a un tractament hormonal i a una intervenció quirúrgica.
HABILITATS PER A la VIDA QUE ES PODEN TREBALLAR: Valors prosocials: tolerància, respecte, acceptació de la diversitat, estereotips de gènere, prejudicis. Educació en igualtat. Empatia. Expressió emocional. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
CLASSIFICACIÓ: No recomanada per a menors de 12 anys.
RECOMANADA PER A TREBALLAR: De 14 a 18 anys.
IDIOMES: Castellà. V. O. Francés i flamenc.
TRÀILER: https://youtu.be/fh0x2eQ8KLA

Obri la guia (pdf 650 kb).

 


 
ÉL ME LLAMÓ MALALA

ANY: 2015. DURACIÓ: 87 minuts. PAÍS: els Estats Units d’Amèrica, Unió dels Emirats Àrabs.
GÈNERE: Documental.
DIRECCIÓ: Davis Guggenheim.
INTERVENCIONS: Malala Yousafzai, Ziauddin Yousafzai, Toor Pekai Yousafzai, Khushal Yousafzai, Atal Yousafzai.
SINOPSI: “Él me llamó Malala” retrata la impressionant història real de l'adolescent Malala Yousafzai, que va ser atacada per un talibà en resposta a la seua defensa de l'educació de les dones. Lluny de ser silenciada, la seua veu es va convertir en un símbol del dret a l'educació de les xiquetes i en 2014 es va convertir en el Premi Nobel de la Pau més jove de tots els temps.
HABILITATS PER A LA VIDA QUE ES PODEN TREBALLAR: Valors prosocials: drets humans, dret de les dones a l'educació, igualtat, justícia, respecte, lluita contra la intolerància, dignitat de les persones. Pensament crític. Empatia. Expressió emocional. Autoestima. Habilitats socials bàsiques per a la interacció social. Habilitats d'oposició (assertivitat). Habilitats d'autoafirmació.
CLASSIFICACIÓ: No recomanada per a menors de 7 anys.
RECOMANADA PER A TREBALLAR: De 14 a 18 anys.
IDIOMES: Anglés.
SUBTÍTOLS: Castellà. Anglés per a persones sordes. Holandés. Rus. Estonià. Letó. Lituà. Ucraïnés.
TRÀILER: https://youtu.be/Ecy1-HFlGXM

Obri la guia (pdf 730 kb).