Buscando, por favor espere....

Estás en: ACTUALIDAD

Plan estratégico turismo 24-28 - València

Vés enrere Plan estratégico turismo 24-28

Volver

L'Ajuntament dissenya un nou Pla Estratègic de Turisme per a impulsar un model més sostenible i competitiu

• L'Ajuntament aposta per un desenvolupament turístic que potencie la sostenibilitat econòmica, mediambiental i social del territori

16/02/2024

  • El Pla concretarà la política turística dels pròxims anys, centrada en un model de creixement sostingut que garantisca la rendibilitat del sector, el manteniment de l'estil de vida dels ciutadans i la conservació dels recursos de la ciutat

L'Ajuntament de València ha posat en marxa el disseny del Pla Estratègic de Turisme 2024-2028. Així ho ha anunciat este divendres la regidora de Turisme, Innovació i Inversions, Paula Llobet, qui ha assenyalat la necessitat d'actualitzar la política turística municipal i alinear-la amb l'actual projecte de ciutat que lidera l'alcaldessa María José Catalá. “L'objectiu prioritari d'este pla serà impulsar un model de creixement sostingut i sostenible —ha apuntat—, que garantisca la competitivitat i rendibilitat del destí al mateix temps que el manteniment de l'estil de vida dels ciutadans i la conservació dels recursos naturals i culturals de València”.

Segons ha explicat Paula Llobet, en esta nova etapa s'aposta per un desenvolupament turístic que potencie la sostenibilitat econòmica, mediambiental i social del territori, en el qual participe tot l'ecosistema de la ciutat. Així, el nou pla estratègic, que es definirà en un procés de governança participativa, buscarà que l'activitat turística multiplique el seu impacte econòmic més enllà del mateix sector.

La regidora també ha avançat algunes de les principals línies d'actuació en les quals es pretén incidir, que demanen innovar la proposta de valor de València en el mercat turístic, millorar la connectivitat, reforçar i millorar la competitivitat del destí, continuar apostant per la desestacionalització i la desconcentració. També s'avançarà en digitalització i innovació i en la creació de nous canals de connexió amb el turista.

“Volem incrementar la proposta de valor de València, per a aconseguir que la marca de la nostra ciutat es diferencie i posicione clarament com un destí únic, amb experiències autèntiques i exclusives dins d'un mercat cada vegada més complex. A més, el Pla 2024-2028 servirà com a guia al sector i al municipi en el seu conjunt, augmentant l'eficàcia i eficiència dels recursos públics i proposant accions que incrementen la competitivitat de les empreses turístiques valencianes”, ha afegit Llobet.

Un procés participatiu

La regidora ha indicat que el nou pla estratègic inclourà una anàlisi rigorosa de la situació del sector turístic i es definirà a través d'un procés de governança participativa. Involucrarà a diverses àrees de l'Ajuntament i entitats públiques implicades en l'activitat turística, al sector empresarial local i a representants de la ciutadania, mitjançant reunions, tallers i entrevistes. Així, permetrà detectar les tendències rellevants en l'activitat turística nacional i internacional i la situació actual de València com a destí.

En definitiva, l'objectiu és proporcionar una ferramenta de planificació que propose objectius realistes, assolibles, mesurables i consensuats, adaptats al nou context turístic i a les exigències de València com a Destinació Turística Intel·ligent. Una ferramenta alineada amb el model de ciutat que està impulsant el Consistori i amb totes les seues polítiques transversals.

Licitació pública

Des de la Regidoria Delegada de Contractació s'ha obert el període de licitació pública perquè les empreses interessades opten a la contractació del servici d'elaboració del Pla Estratègic de Turisme de la ciutat de València 2024-2028. Este contracte té una dotació pressupostària de 87.301,50 euros i està previst que el document final es confeccione en un termini de cinc mesos.

A més del millor preu oferit, l'Ajuntament tindrà en compte altres criteris per a l'adjudicació del contracte com l'experiència professional en gestió de projectes de planificació estratègica de l'activitat turística i la qualitat de la memòria tècnica presentada. Les empreses interessades poden presentar les seues ofertes, de manera electrònica a través de la Plataforma de Contractació de l'Estat, fins a la mitjanit del 28 de febrer de 2024.

Recursos multimedia

Paula Llobet