S'està cercant, espereu....

Notícies Destacades | Ajuntament de València - València

Cerca de notícies

Data (dd/mm/aaaa)

Cerca per dia

Últimes notícies


Tornar

L'Ajuntament adjudica el contracte de teleassistència domiciliària per un import de 2,5 milions d'euros

• El servici de teleassistència domiciliària està destinat a persones en situació de risc

24/05/2024

  • Este servici personalitzat funciona les 24 hores i està destinat a persones en situació de risc per raons d'edat, diversitat funcional, malaltia o aïllament que requerixen una atenció preventiva
  • Els Centres Municipals de Servicis Socials (CMSS) tramitaran l'accés a la teleassistència domiciliària, que contempla la instal·lació del servici en menys de 48 hores en casos urgents

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament ha aprovat, en la sessió ordinària celebrada este divendres, l'adjudicació del contracte de teleassistència domiciliària a la ciutat de València per un import de 2,5 milions d'euros per als pròxims quatre anys. L'empresa adjudicatària és Servicis de Teleassistència S. a., que s'ha compromés al compliment del contracte per un percentatge de baixa única del 15,00% i a l'aportació d'un nombre de dispositius addicionals al que es disposa en els plecs tècnics: 200 dispositius GSM i 100 terminals de TM.

El servici de teleassistència domiciliària, proposat des de l'Àrea de Servicis Socials que dirigix la regidora Marta Torrado, està destinat a persones en situació de risc per raons d'edat, diversitat funcional, malaltia o aïllament, que requerixen una atenció preventiva i de suport personalitzat, a través d'un sistema de comunicacions i informàtic específic, les 24 hores al dia, tots els dies de l'any. La Delegació de Servicis Socials de l'Ajuntament és coneixedora que la teleassistència domiciliària és un servici consolidat i valorat molt positivament per la població usuària. De fet, el mínim previst de terminals en funcionament al mes és de 4.161.

Gràcies a este servici municipal s'estimula l'autonomia personal i independència de les persones usuàries, tant majors com aquelles que presenten una diversitat funcional, a més d'afavorir la seua permanència en el seu mitjà habitual de vida i facilitar la intervenció immediata en crisis personals, socials i mèdiques. La teleassistència domiciliària es presta a través de la línia telefònica i d'altres dispositius perifèrics que permeten monitorar l'entorn de la persona usuària, com els sensors de mobilitat i de caigudes, els detectors de fum i gas, i els sensors d'obertura d'electrodomèstics.

Els Centres Municipals de Servicis Socials (CMSS) seran els encarregats d'informar i tramitar l'accés a la teleassistència domiciliària. El contracte adjudicat contempla la instal·lació del servici, en menys de 48 hores, en els domicilis d'aquelles persones que pel seu especial risc així ho requerisquen. A més, tal com indiquen els plecs tècnics del contracte, l'empresa adjudicatària realitzarà les visites domiciliàries anuals de seguiment a les persones usuàries segons el seu nivell de risc determinat, sense perjuí de les quals siguen necessàries per a atendre una emergència o realitzar un seguiment específic.

El termini de duració inicial del contracte és de dos anys, encara que es contempla una pròrroga de dos anys, a criteri dels servicis municipals.