S'està cercant, espereu....

Prevenció escolar - València

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

Pretenem fomentar l'educació integral de la xicalla i la jovenalla del municipi a través de programes promotors de la salut i el desenrotllament personal, fent especial insistència en els factors de protecció davant de les addiccions.

TALLERS PREVENTIUS


TALLERS PREVENTIUS

En este espai posem a la disposició de les persones interessades, una sèrie de guies didàctiques que tenen com a finalitat facilitar la labor d'aquells educadors i educadores que treballen la prevenció de les addiccions.

En estos materials es plasma l'experiència dels professionals del PMD i recullen les aportacions de les persones que han participat en estos tallers, és a dir, són documents enfocats al treball pràctic.

Estos manuals didàctics versen sobre el bon ús de les Tecnologies i com evitar l'addicció a estes. Ajuden a l'exposició de la Presentació de Diapositives del taller Clickeando, aportant explicacions i estratègies concretes que possibiliten una adequada comprensió per part de qui els rep i faciliten el treball dels monitors o monitores interessades a realitzar els tallers.

Existeixen dos guies, una dedicada a les famílies i una altra a la població juvenil; en cadascuna d'elles es recullen uns continguts i activitats adaptades a la població a la qual es dirigeixen.

|

XARXES SOCIALS


K ME CUENTAS...

Hola a tots i totes:

Som el Pla Municipal de Drogodependències de l'Ajuntament de València.                                    
Hem obert este espai dirigit a la joventut, per a tindre un canal de comunicació i estar més prop de tots i totes les que vulgueu participar en ell.

|

CONCURS K ME CUENTAS...


El Concurs K me cuentas és una iniciativa de creativitat encaminada  al fet que la joventut reflexione sobre com utilitzar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de manera responsable i fomentar la participació de la joventut en la prevenció d'addiccions

Està dirigit a l'alumnat del municipi de València des de 5é de Primària a 2n de Batxiller i C.F. de Grau Mitjà (de 10 a 18 anys).

Existeixen dos categories de participació per edats:

Categoria A De 10 a 14 anys. Modalitat Cartell
Categoria B De 15 a 18 anys. Modalitat Cartell i Modalitat Multiformat.
La temàtica dels treballs ha d’estar relacionada amb:
- “Ús responsable de les tecnologies”.
- “Prevenció de l’ús de drogues”.
- “Prevenció del joc d’atzar en línia i les apostes esportives”

|

PROGRAMES


imatge il.lustrativa

PREVEN-TIC
QUÈ ÉS PREVEN-TIC FORMATIU?
Un programa online i auto-aplicat.
Preven-tic Formatiu forma part d'un programa més ampli de prevenció de l'ús indegut de drogues.
Es dirigeix a promoure habilitats socials i emocionals que puguen servir com a “protectores” a l'inici del consum, entrenar habilitats protectores útils, que enfortisquen a les persones i que reduïsquen les conductes de risc.
És un programa on-line, totalment auto-aplicat, que els usuaris i usuàries poden completar per si mateixos.

|

 

ASTROLABI: Com orientar-se en l'univers de les drogues


El taller Astrolabi és una activitat formativa orientada a la prevenció del consum de drogues, que pretén facilitar una informació a l'alumnat de forma objectiva, veraç i fiable sobre les substàncies addictives i els seus efectes tant psíquics com físics, per a evitar el seu consum o reduir riscos quan estos es produïsquen.

|

Clickeando

CLICKEANDO
Es tracta d'una activitat informativa-formativa, creada des d'el Pla Municipal de Drogodependències i orientada a previndre l'ús indegut de les noves tecnologies en la població escolar del municipi de València

|
 

cartell

LUDENS
El taller Ludens és una activitat informativa que pretén aprofundir en l'ús que actualment fan els i les jóvens dels Jocs d'Atzar Online i en els possibles problemes derivats de la seua utilització.

|
 

GAMER

‘Gamer’ és el nom de l'actualització del contingut del mòdul de videojocs del PrevTec o AdiTec que es va realitzar l'any 2022 per l'equip de Joc i Addiccions Tecnològiques de la Universitat de València. Els videojocs i l'estudi de l'addicció als mateixos han evolucionat molt des del naixement d'este programa preventiu, per la qual cosa l'actualització era una necessitat social imperiosa a causa de l'augment de la prevalença d'esta addicció des de la pandèmia de la COVID-19.5

Més informació

 

Avatars de ser adolescent hui

Programa per a adolescents: "AVATARS DE SER ADOLESCENT HUI".
Tallers participatius amb grups escolars amb l'objectiu de reflexionar sobre els diversos aspectes que entranya el ser adolescent hui, per tal de facilitar la resolució de situacions que generen conflicte individual, familiar i social, amb l'objectiu de promoure un creixement més saludable.

|

cartell

TOCA CINE:
El cine es considera una ferramenta preventiva eficaç enfront de les addiccions. Per això, des del Servici d'Addiccions de la Regidoria de Salut i Consum de l'Ajuntament de València (PMD/UPCCA-València)  s'han elaborat les Guies "TOCA CINE", en què es plantegen activitats per a realitzar al voltant del visionat d'una pel·lícula.

|

 


 

 


 

 


cartel

“Construïx el teu Món”:
Conjunt d'actuacions dirigides a sistematitzar la prevenció dels problemes vinculats al consum de drogues en l'àmbit escolar. Se recolza en una metodologia innovadora denominada IVAC (Investigació, Visió, Acció i Canvi) que trenca amb els esquemes tradicionals de transmissió de coneixement, al basar-se en un procés d'aprenentatge actiu.

|

cartel

Programa “Passa la Vida”:
“PASSA LA VIDA” és un programa de prevenció que consistix en un document audiovisual amb què es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d'imatges, seqüències i diàlegs que reflectixen la percepció que els jóvens tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d'eixe consum en particular.

|

cartel

Programa “Descobrint als Nostres Fills”:
El programa de prevenció familiar i escolar “Descobrint als nostres fills”, consta de tres guies didàctiques, estructurades entorn de las edats dels fills:
De 0 a 6 anys: “Explorant el món amb seguretat”
De 6 a 12 anys: “Entrenar-se per a la vida”
De 12 a 18 años: “Ser o no ser”
El material pretén oferir els elements més importants que definixen una adequada educació afectiva i emocional en la família.
Les guies didàctiques estan pensades per a ser utilitzades directament pels pares i mares.

|
 
 


 


Retomemos

“RETOMEMOS”

Activitat educativa basada en les habilitats per a la vida.
Esta estratègia s'orienta que les persones en edat adolescent puguen per mitjà del desenrotllament d'estes deu habilitats adquirir la capacitat de triar estils de vida saludables que els aporten benestar físic psicològic i social i ajuden a disminuir el risc enfront del consum d'alcohol i la resta de drogues.

. Més informació

 

|

Jovens

PREVENCIÓ ESCOLAR

TOCA CINE

CATÀLEG 2015


Obrir catàleg en format pdf

Gnomeo y Julieta

GNOMEO Y JULIETA (EEUU, 2011)
Dir. Kelly Asbury
Gènere: Animació infantil
84 minuts
Sinopsi: La pel·lícula és una divertida versió de la coneguda obra de Shakespeare. Gnomeo i Julieta s'enfronten a una baralla entre les seues dos famílies i hauran de superar tot el que succeïx a partir d'eixe moment. S'enamoren i hauran de lluitar contra vent i marea perquè el seu destí no trenque la seua preciosa història d'amor.
Valors que s'hi poden treballar: La tolerància, l'empatia, aprendre a perdonar i a demanar perdó, l'amistat i la lectura com a forma d'oci i temps lliure.
Recomanada per a treballar: Tots els públics.

|
Obrir la guia

Blog

BLOG (España, 2010)
Dir. Elena Trapé
Repartiment: Sara Gómez, Candela Antón, Irene Trullén, Alada Vila, Anna Castillo, Judit Cortina, Clara de Ramon, Lídia Torrent
Gènere: Adolescència/Tecnologies/Drama
90 minuts
Sinopsi: La pel·lícula compta la història d'un grup de 14 xiques adolescents que estan cursant 3r d'ESO en un institut de Barcelona. Utilitzen les xarxes socials per a comunicar-se i a través de blogs en vídeo expressen els seus pensaments, els seus sentiments i els seus dubtes, senten que les seues vides són avorrides i monòtones i compartixen un estat d'ànim: el desig de canviar les seues vides.
Temes que es poden treballar: Pressió de grup, necessitat d'integració, pensament crític, presa de decisions, habilitats d'oposició, habilitats d'autoafirmació, bon ús de les tecnologies.
Recomanada per a treballar: A partir de 12 anys.

|
Obrir la Guia

El arte de pasar de todo

EL ARTE DE PASAR DE TODO (EEUU, 2011)
Dir. Gavin Wiesen
Repartiment: Freddie Highmore, Emma Roberts, Michael Angarano, Elizabeth Reaser, Sam Robards, Alicia Silverstoneç
Gènere: Drama/Comèdia/Romanç
84 minuts
Sinopsi: George és un adolescent solitari i fatalista que ha arribat fins a l'últim curs sense poder dir que haja treballat seriosament ni un sol dia. A poc menys d'un mes perquè finalitze el curs, George rep un ultimàtum del director: o completa en les següents tres setmanes totes les tasques que no ha realitzat en tot l'any, o no es graduarà. George no tarda a veure què ràpidament el món s'enfonsa quan un ha perfeccionat l'art d'anar tirant.
Valors que s'hi poden treballar: Autoestima, esforç i motivació, presa de decisions responsables, tolerància enfront de la frustració, expressió emocional, empatia, habilitats socials, respecte i tolerància.
Recomanada per a treballar: A partir de12 anys.

|
Obrir la Guia

Cortometrajes por la igualdad 2014

CURTMETRATGES PER LA IGUALTAT 2014
Organitza: Associació per la Coeducació.
Patrocina: UNITAT D'IGUALTAT. Universitat de València, CulturArts-IVAC. Generalitat Valenciana, Saltarinas STS.
CURTMETRATGE: ELLA SOY YO
Dir. Anneli Ström Villaseca
Repartiment: Dani Gómez Penna, Laura Gam, Lisa Kerner, Lorenzzo, Pao Raffetta, Paz Ferreyra, Rosario Vázquez, Valentina Paz, Verónica Díaz Ramos
14 minuts 37 segons.
Sinopsi: Huit dones llatinoamericanes trenquen el silenci i reflexionen sobre l'opressió sexual invisible que ha perdurat en elles des de la infantesa. Aquest curt documental tracta el tema del assetjament sexual des de diferents punts de vista, a través del testimoni de vàries dones d'edats i trajectòries vitals molt diferents.
Temes que es tracten en el curtmetratge: L'assetjament sexual, la por, l'apropiació masculina de l'espai, actituds masclistes i estereotipaments.
Recomanada per a treballar: A partir de 14 anys.

|
Obrir la Guia

La llave de Sarah

LA LLAVE DE SARAH (FRANÇA, 2010)
Dir: Gilles Paquet-Brenner
Repartiment: Kristin Scott Thomas, Mélusine Mayance, Niels Arestrup, Aidan Quinn, Frédéric Pierrot, Dominique Frot, Michel Duchaussoy, Gisèle Casadesus
Gènere: Drama/Nazisme
111 minuts.
Sinopsi: El 16 de juliol de 1942 es produïx la detenció de milers de persones jueves residents a París, Sarah i la seua família també són detingudes, quan la policia entra en casa, Sarah amaga el seu germà en un armari i tanca amb clau, Sarah li promet que tornarà a buscar-li en quant els alliberen. Seixanta-set anys més tard, a Julia Jarmond, una periodista nord-americana fincada a París, li encarreguen que escriga un article sobre la batuda, és aleshores quan coneix la història de Sarah i decidix investigar quin va ser el seu destí.
Valors que s'hi poden treballar: La importància de conéixer la història per a evitar que es repetisca qualsevol forma de violència col·lectiva, el rebuig de l'opressió i de la violència, el respecte pels drets humans i la dignitat de les persones, la solidaritat entre les persones i el valor i la valentia per a defendre les causes justes.
Recomanada per a treballar: A partir de 12 anys

|
Obrir la Guia