S'està cercant, espereu....

Prevenció escolar - València

PREVENCIÓ ESCOLAR

 

Pretenem fomentar l'educació integral de la xicalla i la jovenalla del municipi a través de programes promotors de la salut i el desenrotllament personal, fent especial insistència en els factors de protecció davant de les addiccions.

TALLERS PREVENTIUS


TALLERS PREVENTIUS

En este espai posem a la disposició de les persones interessades, una sèrie de guies didàctiques que tenen com a finalitat facilitar la labor d'aquells educadors i educadores que treballen la prevenció de les addiccions.

En estos materials es plasma l'experiència dels professionals del PMD i recullen les aportacions de les persones que han participat en estos tallers, és a dir, són documents enfocats al treball pràctic.

Estos manuals didàctics versen sobre el bon ús de les Tecnologies i com evitar l'addicció a estes. Ajuden a l'exposició de la Presentació de Diapositives del taller Clickeando, aportant explicacions i estratègies concretes que possibiliten una adequada comprensió per part de qui els rep i faciliten el treball dels monitors o monitores interessades a realitzar els tallers.

Existeixen dos guies, una dedicada a les famílies i una altra a la població juvenil; en cadascuna d'elles es recullen uns continguts i activitats adaptades a la població a la qual es dirigeixen.

|

XARXES SOCIALS


K ME CUENTAS...

Hola a tots i totes:

Som el Pla Municipal de Drogodependències de l'Ajuntament de València.                                    
Hem obert este espai dirigit a la joventut, per a tindre un canal de comunicació i estar més prop de tots i totes les que vulgueu participar en ell.

|

CONCURS K ME CUENTAS...


El Concurs K me cuentas és una iniciativa de creativitat encaminada  al fet que la joventut reflexione sobre com utilitzar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) de manera responsable i fomentar la participació de la joventut en la prevenció d'addiccions

Està dirigit a l'alumnat del municipi de València des de 5é de Primària a 2n de Batxiller i C.F. de Grau Mitjà (de 10 a 18 anys).

Existeixen dos categories de participació per edats:

Categoria A De 10 a 14 anys. Modalitat Cartell
Categoria B De 15 a 18 anys. Modalitat Cartell i Modalitat Multiformat.
La temàtica dels treballs ha d’estar relacionada amb:
- “Ús responsable de les tecnologies”.
- “Prevenció de l’ús de drogues”.
- “Prevenció del joc d’atzar en línia i les apostes esportives”

|

PROGRAMES


imatge il.lustrativa

PREVEN-TIC
QUÈ ÉS PREVEN-TIC FORMATIU?
Un programa online i auto-aplicat.
Preven-tic Formatiu forma part d'un programa més ampli de prevenció de l'ús indegut de drogues.
Es dirigeix a promoure habilitats socials i emocionals que puguen servir com a “protectores” a l'inici del consum, entrenar habilitats protectores útils, que enfortisquen a les persones i que reduïsquen les conductes de risc.
És un programa on-line, totalment auto-aplicat, que els usuaris i usuàries poden completar per si mateixos.

|

 

ASTROLABI: Com orientar-se en l'univers de les drogues


El taller Astrolabi és una activitat formativa orientada a la prevenció del consum de drogues, que pretén facilitar una informació a l'alumnat de forma objectiva, veraç i fiable sobre les substàncies addictives i els seus efectes tant psíquics com físics, per a evitar el seu consum o reduir riscos quan estos es produïsquen.

|

Clickeando

CLICKEANDO
Es tracta d'una activitat informativa-formativa, creada des d'el Pla Municipal de Drogodependències i orientada a previndre l'ús indegut de les noves tecnologies en la població escolar del municipi de València

|
 

cartell

LUDENS
El taller Ludens és una activitat informativa que pretén aprofundir en l'ús que actualment fan els i les jóvens dels Jocs d'Atzar Online i en els possibles problemes derivats de la seua utilització.

|
 

GAMER

‘Gamer’ és el nom de l'actualització del contingut del mòdul de videojocs del PrevTec o AdiTec que es va realitzar l'any 2022 per l'equip de Joc i Addiccions Tecnològiques de la Universitat de València. Els videojocs i l'estudi de l'addicció als mateixos han evolucionat molt des del naixement d'este programa preventiu, per la qual cosa l'actualització era una necessitat social imperiosa a causa de l'augment de la prevalença d'esta addicció des de la pandèmia de la COVID-19.5

Més informació

 

Avatars de ser adolescent hui

Programa per a adolescents: "AVATARS DE SER ADOLESCENT HUI".
Tallers participatius amb grups escolars amb l'objectiu de reflexionar sobre els diversos aspectes que entranya el ser adolescent hui, per tal de facilitar la resolució de situacions que generen conflicte individual, familiar i social, amb l'objectiu de promoure un creixement més saludable.

|

cartell

TOCA CINE:
El cine es considera una ferramenta preventiva eficaç enfront de les addiccions. Per això, des del Servici d'Addiccions de la Regidoria de Salut i Consum de l'Ajuntament de València (PMD/UPCCA-València)  s'han elaborat les Guies "TOCA CINE", en què es plantegen activitats per a realitzar al voltant del visionat d'una pel·lícula.

|

 


 

 


 

 


cartel

“Construïx el teu Món”:
Conjunt d'actuacions dirigides a sistematitzar la prevenció dels problemes vinculats al consum de drogues en l'àmbit escolar. Se recolza en una metodologia innovadora denominada IVAC (Investigació, Visió, Acció i Canvi) que trenca amb els esquemes tradicionals de transmissió de coneixement, al basar-se en un procés d'aprenentatge actiu.

|

cartel

Programa “Passa la Vida”:
“PASSA LA VIDA” és un programa de prevenció que consistix en un document audiovisual amb què es pretén fomentar la reflexió i el debat entorn d'imatges, seqüències i diàlegs que reflectixen la percepció que els jóvens tenen del consum de drogues en general i dels suposats efectes positius d'eixe consum en particular.

|

cartel

Programa “Descobrint als Nostres Fills”:
El programa de prevenció familiar i escolar “Descobrint als nostres fills”, consta de tres guies didàctiques, estructurades entorn de las edats dels fills:
De 0 a 6 anys: “Explorant el món amb seguretat”
De 6 a 12 anys: “Entrenar-se per a la vida”
De 12 a 18 años: “Ser o no ser”
El material pretén oferir els elements més importants que definixen una adequada educació afectiva i emocional en la família.
Les guies didàctiques estan pensades per a ser utilitzades directament pels pares i mares.

|
 
 


 


Retomemos

“RETOMEMOS”

Activitat educativa basada en les habilitats per a la vida.
Esta estratègia s'orienta que les persones en edat adolescent puguen per mitjà del desenrotllament d'estes deu habilitats adquirir la capacitat de triar estils de vida saludables que els aporten benestar físic psicològic i social i ajuden a disminuir el risc enfront del consum d'alcohol i la resta de drogues.

. Més informació

 

|

Jovens

PREVENCIÓ ESCOLAR

TOCA CINE

CATÀLEG 2016


Obrir catàleg en format pdf

Curtmetratges

CURTMETRATGES PER LA IGUALTAT 2015
Organitza: Associació per la Coeducació

Patrocina: UNITAT D'IGUALTAT. Universitat de València, CulturArts-IVAC. Generalitat Valenciana, Saltarinas STS.

Col-laboren: Grupo Viveimagen, Cine en Violeta, la Editorial Edicions 96, Área de la dona. Intersindical Valenciana, UGT, CCOO, Seguros Atlantis y el estudio de diseño Signo Visual.

|
Silencios

CURTMETRATGE: SILENCIOS
Dir. Jesús Méndez
Repartiment: Marisa Paredes, Roger Pera, Alba Ferrara
9 minuts.

Sinopsi: El silenci còmplice amb el maltractador, per part de la societat que rodeja la víctima, és el centre d'este curtmetratge on es narra l'agressió verbal d'un marit cap a la seua dona, posant l'accent en la dificultat de trencar el silenci per part de la família que, dia a dia, és testimoni de la violència masclista.

Temes que es tracten en el curtmetratge: La violència masclista. El silenci còmplice. La Llei Integral de violència de gènere. L'entorn de la víctima. El cicle de la violència. El perfil del maltractador.

Recomanada per a treballar: A partir de 12 anys.

|
Obrir la guia

Futbolín

FUTBOLÍN (Argentina, 2013)
Dir. Juan José Campanella
Gènere: Animació/Aventures/Esport
106 minuts

Sinopsi: Amadeo s'ha passat la vida jugant al futbolí en el bar de son pare. Està enamorat de Laura, la seua millor amiga, encara que mai s'ha atrevit a dir-li-ho. La seua vida tranquil·la acaba el dia en què el Crack, un jove del poble convertit en el millor futbolista del món, torna disposat a venjar-se de l'única derrota de la seua vida: la que va patir davant d'Amadeo jugant al futbolí.

Valors que s'hi poden treballar: Les actituds positives envers la salut, l'amistat, el treball en equip, l'autoestima, el respecte, l'empatia i les habilitats socials bàsiques.

Recomanada per a treballar: Tots els públics.

|
Més informació Obrir la Guia

El verano de Coo

EL VERANO DE COO (Japó, 2007)
Dir. Keiichi Hara
Gènere: Animació/ Fantàstic/ Aventures
138 minuts

Sinopsi: Koichi Uehara és un estudiant que viu als suburbis de Tòquio. Un dia recull una gran pedra que resulta ser el fòssil d'un bebé Kappa que ha viscut sota terra durant els últims 300 anys. Quan arriba a casa renta el fòssil i descobrix amb sorpresa que cobra vida. Entre Koichi i Coo sorgirà una gran amistat.

Valors que s'hi poden treballar: La família, el pensament crític, valors com l'honradesa, la bondat, l'amistat, la sinceritat i la confiança, l'empatia, el coneixement i el respecte per les diferents cultures, el respecte per tots els sers vius i per la naturalesa.

Recomanada per a treballar: A partir de 13 anys.

|
Obrir la Guia

Hombre, mujeres y niños

HOMBRES, MUJERES Y NIÑOS (EE.UU., 2014)
Dir. Jason Reitman
Repartiment: Adam Sandler, Rosemarie DeWitt, Travis Tope, Emma Thompson, Jennifer Garner, Kaitlyn Dever, Judy Greer, Olivia Crocicchia, Ansel Elgort, Dean Norris, Elena Kampouris.

Gènere: Adolescència/Família/Tecnologia116 minuts.

Sinopsi: La pel·lícula mostra la manera en què les tecnologies han transformat la forma de relacionar-se i de comunicar-se d'un grup d'adolescents i les seues famílies. El film s'endinsa en el món infinit d'Internet i les seues múltiples possibilitats: jocs de rol en línia, xarxes socials, pàgines web, blogs..., i mostra que ningú és immune a l'enorme canvi social que ha arribat a través de telèfons, tauletes i ordinadors. Internet no és un perill; l'ús que se'n faça és el que la fa perillosa.

Temes que s'hi poden treballar: El coneixement i el bon ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), el control parental.

Recomanada per a treballar: Majors de 16 anys.

|
Obrir la Guia